Paski postępu
Uproszczony postęp prac na odcinku
Legenda
- Brak prac
- Trwające roboty
Postępy MOP
- Przykładowy MOP
Opis prac
Stan na koniec lipca 2025 r.
Postęp prac na trasie główniej S19:
- odhumusowanie – 92%
- wykopy – 78%
- nasypy – 71%
- warstwy konstrukcyjne nawierzchni:
- podbudowa pomocnicza i zasadnicza z kruszywa – 65%
- podbudowa z betonu asfaltowego – 48%
- warstwa wiążąca – 47%
- warstwa ścieralna SMA – 10%
Tydzień 33 (od 11 do 17 sierpnia 2025 r.)
W 33 tygodniu Wykonawca realizował prace na Trasie Głównej, wykonując roboty ziemne oraz warstwy konstrukcyjne nawierzchni tj. podbudowę z kruszywa stabilizowanego mechanicznie oraz warstwy z mieszanek mineralno-asfaltowych (warstwa podbudowy zasadniczej, warstwa wiążąca oraz warstwa ścieralna). Trwała również przebudowa obiektów inżynierskich na trzech wiaduktach, trzech przejściach dla zwierząt, na przejściu dla płazów oraz przejeździe gospodarczym. Montowano studnie przy zbiornikach retencyjnych oraz wykonywano zbieracz w okolicy MOP Stobierna.
Branża drogowa
W 33 tygodniu Wykonawca kontynuował utrzymanie w zakresie przejętego pasa drogowego wraz z gotowością do interwencji do ewentualnych zdarzeń drogowych przez 7 dni.
W dniu 14.08.2025 r. wycofana została tymczasowa organizacja ruchu na Trasie Głównej, obowiązująca od 01.08.2025 r., którą wprowadzono w związku z realizowanymi robotami bitumicznymi na nowobudowanej jezdni na wysokości miejscowości Stobierna i Jasionka (w kilometrażu 462+508, 464+174, 464+536). Jednocześnie przywrócona została tymczasowa organizacja ruchu wprowadzona w celu zabezpieczenia robót budowlanych w ciągu drogi ekspresowej S19, uwzględniając ominięcie odcinków barier usytuowanych w środku jezdni w km 454+665 – 455+108 oraz 458+815 – 459+055.
Na Trasie Głównej wykonano 2 500,00 m3 wykopów oraz 2 500,00 m3 nasypów. Wykonano również 5 000,00 m2podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 i 5 500,00 m2 podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22 P. Wykonano także 4 050,00 m2 warstwy wiążącej AC 16 W i 23 850,00 m2 warstwy ścieralnej SMA 11S.
Na odcinku 300,00 mb wykonano drenaż w pasie rozdziału, a na długości 600,00 mb ułożono korytka ściekowe trójkątne.
Branża mostowa
W 33 tygodniu Wykonawca kontynuował przebudowę obiektów inżynierskich:
- ułożono krawężniki mostowe na lewej nitce (na istniejącym obiekcie), a także zabetonowano zazbrojone i zadeskowane płyty chodnikowe oraz kapę chodnikową na przejściu dla zwierząt 10PZ, znajdującym się pomiędzy drogą wojewódzką DW881, a drogą gminną DG108727R,
- kontynuowano prace przy wykonywaniu murów oporowych z gruntu zbrojonego przejścia dla zwierząt 11PZ, zlokalizowanego w rejonie MOP Nienadówka,
- prowadzono prace przy zbrojeniu rygla dolnego przejazdu gospodarczego 12PG, znajdującego się w pobliżu zjazdu do MOP Nienadówka,
- zabetonowano zazbrojone i zadeskowane ściany oporowe przejścia dla zwierząt 16PZ, znajdującego się w sąsiedztwie istniejącego przejścia dla zwierząt nad drogami S19 i DW878,
- prowadzono prace przy montażu desek gzymsowych oraz zasypce gruntem przepuszczalnym przejścia dla płazów 18PZ, zlokalizowanego w rejonie górnego przejścia dla zwierząt nad drogą S19 przed MOP Stobierna,
- wykonano kolumny DSM wzmacniające podłoże, rozebrano platformę roboczą oraz wykonano wykop i beton wyrównawczy pod płytę denną wiaduktu drogowego 22WD łączącego drogę wojewódzką DW878 z drogami dojazdowymi do pól za MOP Stobierna,
- wykonano izolację cienką płyt przejściowych oraz przygotowano podłoże pod izolację termozgrzewalną kap chodnikowych wiaduktu WS-1 nad drogą powiatową DP1375R w miejscowości Stobierna,
- kontynuowano prace przy zasypce przyczółków wiaduktu WS-1a nad drogą dojazdową o nawierzchni gruntowej w miejscowości Stobierna.
Pozostałe branże
W 33 tygodniu montowano studnie przy zbiornikach ZB12 i ZB13 oraz wykonano ponad 110,00 mb zbieracza ZB6A w okolicy MOP Stobierna. Trwały również prace w branży elektroenergetycznej. Wykonywano zasilanie oświetlenia drogowego na terenie MOP Nienadówka.