Przejdź do treści

Tydzień 27 (od 30 czerwca do 6 lipca 2025 r.)

W 27 tygodniu na trasie głównej Wykonawca prowadził roboty ziemne. Wykonywał warstwy konstrukcyjne nawierzchni z kruszyw stabilizowanych mechanicznie, warstwę bitumiczną (warstwa podbudowy zasadniczej) oraz drenaż drogowy w poboczu. Trwała również przebudowa obiektów inżynierskich. Wykonawca prowadził prace na dwóch wiaduktach w ciągu drogi ekspresowej, na sześciu przejściach dla zwierząt (w tym na dwóch przejściach dla zwierząt średnich i czterech przejściach dla zwierząt małych), na trzech przejściach dla płazów, dwóch przepustach hydrologiczno-ekologicznych z przejściami dla płazów oraz na przejeździe gospodarczym. Wykonawca realizował również roboty w pozostałych branżach. Wykonywał zbieracze ZB9, ZB11 i ZB12 i kanalizację deszczową. Zamontował wpusty deszczowe na trasie zasadniczej i przeniósł szafę kablową na terenie MOP Stobierna.

W dniu 3 lipca 2025r. na terenie budowy odbyła się wizyta podkarpackich mediów. Celem wizyty było uzyskanie najświeższych informacji na temat przebiegu oraz zaawansowania prac na rozbudowywanej drodze ekspresowej S19. Przedstawiciele mediów zatrzymali się w miejscu wykonywania podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22 P w miejscowości Stobierna. Wszelkich informacji udzielił przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, Kierownik Budowy i Inżynier Kontraktu.

Branża drogowa

W 27 tygodniu Wykonawca kontynuował utrzymanie w zakresie przejętego pasa drogowego wraz z gotowością do interwencji do ewentualnych zdarzeń drogowych przez 7 dni.  

Na trasie głównej wykonano 2 500,00 m3 nasypów i 2 500,00 m3 wykopów oraz 3 200,00 m2 warstwy odsączającej, 3 500,00 m2 podbudowy pomocniczej z kruszywa oraz 3 500,00 m2 podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej 0/31,5. Wykonawca układał również warstwy z mieszanek mineralno-asfaltowych. Wykonał 10 800,00 m2 podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22 P. Ułożył również płyty ściekowe trójkątne na długości 280,00 mb i wykonał drenaż pobocza na długości 240,00 mb.

Zaawansowanie prac w branży drogowej na trasie głównej na koniec czerwca przedstawia się następująco:

W czerwcu trwały roboty ziemne. Wykonano wykopy o objętości 6 500,00 m3. Od rozpoczęcia robót do końca czerwca wykonano w sumie 170 800,00 m3 wykopów (76 procent). Wykonano również 27 600,00 m3 nasypów (od rozpoczęcia robót wykonano 169 100,00 m3 nasypów, czyli 78 procent). 

W miesiącu czerwcu wykonano 94 000,00 m2 podbudowy pomocniczej i zasadniczej z mieszanki niezwiązanej. Od początku robót wykonano łącznie 172 400,00 m2, czyli 56 procent zaplanowanych prac. 

Wykonano również 5 400,00 m2 warstwy ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym lub wapnem (73 700,00 m2 od początku robót), osiągając zaawansowanie na poziomie 81 procent. W 77 procentach wykonano warstwę mrozoochronną/odsączająca. W czerwcu wykonano 28 400,00 m2 tej warstwy (71 500,00 m2 od początku robót). 

W czerwcu Wykonawca układał warstwy z mieszanek mineralno-asfaltowych. Ułożył 31 300,00 m2 podbudowy z betonu asfaltowego AC 22 P (45 300,00 m2 od początku robót), czyli 32 procent oraz 34 146,00 m2 warstwy wiążącej AC 16 W (42 746,00 m2 od początku robót), co stanowi 30 procent zaawansowania. 

Branża mostowa

W 27 tygodniu Wykonawca kontynuował przebudowę obiektów inżynierskich:

  • ułożono krawężniki na przejściu dla zwierząt średnich zespolonym z ciekiem 01PZ pod rozbudowywaną drogą S19, w okolicy węzła Sokołów Małopolski Północ. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 84 procent,
  • ułożono krawężniki na przejściu dla płazów zespolonym z ciekiem 02PZ pod rozbudowywaną drogą S19, pomiędzy węzłami Sokołów Małopolski Północ a Sokołów Małopolski. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 95 procent,
  • przygotowano podłoże pod izolację grubowarstwową oraz układano izolację grubowarstwową rygla górnego i płyt przejściowych przejścia dla zwierząt małych zespolonym z ciekiem 09PZ pod rozbudowywaną drogą S19, znajdującego się za węzłem Sokołów Małopolski w kierunku Rzeszowa. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 93 procent,
  • przygotowano podłoże pod izolację grubowarstwową oraz układano izolację grubowarstwowej rygla górnego i płyt przejściowych przejścia dla zwierząt średnich 10PZ pod rozbudowywaną drogą S19, znajdującego się pomiędzy drogą wojewódzką DW881, a drogą gminną DG108727R. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 83 procent,
  • trwała rozbiórka oraz wykonywanie platformy roboczej pod wykonanie wzmocnienia podłoża przejazdu gospodarczego 12PG pod rozbudowywaną drogą S19, znajdującego się w pobliżu zjazdu do MOP Nienadówka. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 13 procent,
  • wykonywano zbrojenie ustroju nośnego przejścia dla małych zwierząt zespolonego z ciekiem 16PZ pod rozbudowywaną drogą S19, znajdującego się w sąsiedztwie istniejącego przejścia dla zwierząt nad drogami S19 i DW878. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 35 procent,
  • wykonano zbrojenie i betonowanie rygla górnego i ścian bocznych przejścia dla płazów zespolonego z ciekiem 18PZ pod rozbudowywaną drogą ekspresową S19, zlokalizowanego w rejonie górnego przejścia dla zwierząt nad drogą S19 przed MOP Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 27 procent,
  • wykonano beton ochronny izolacji oraz zasypkę przejścia dla małych zwierząt 19PZ pod rozbudowywaną drogą ekspresową S19, zlokalizowanego w rejonie MOP Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 95 procent,
  • ułożono izolację grubowarstwową rygla górnego i płyt przejściowych oraz wykonano odwodnienie płyty przejściowej przejścia dla małych zwierząt 20PZ pod rozbudowywaną drogą ekspresową S19, zlokalizowanego w rejonie MOP Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 95 procent,
  • wykonano izolację grubowarstwową rygla górnego przejścia dla płazów i rowu melioracyjnego 21PZ pod rozbudowywaną drogą ekspresową S19, zlokalizowanego przed wjazdem drogą wojewódzką DW 878 do miejscowości Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 81 procent,
  • wykonano zasypkę przyczółków wiaduktu WS-1, zlokalizowanego w ciągu drogi ekspresowej nad drogą powiatową DP1375R w miejscowości Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 80 procent,
  • wykonywano odwodnienie zasypki przyczółków wiaduktu WS-1a zlokalizowanego w ciągu drogi ekspresowej nad drogą dojazdową o nawierzchni gruntowej w miejscowości Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 77 procent,
  • wykonano zbrojenie wlotu przepustu hydrologiczno-ekologicznego z przejściem dla płazów PHE3 pod rozbudowywaną drogą ekspresową S19, zlokalizowanego w miejscowości Stobierna. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 48 procent,
  • wykonano zbrojenie, beton wyrównawczy i beton konstrukcyjny fundamentu skrzydeł oraz zbrojenie i betonowanie ostrogi. Wykonano też pierwszą część wlotu przepustu hydrologiczno-ekologicznego z przejściem dla płazów PHE4 pod rozbudowywaną drogą ekspresową S19, zlokalizowanego w pobliżu węzła Jasionka. Zaawansowanie robót na tym obiekcie na koniec czerwca wynosi 43 procent.

Ogólne zaawansowanie robót mostowych wynosi około 50 procent.

Pozostałe branże

Wykonywano zbieracz ZB9 na długości 6,9 mb, zbieracz ZB11 na długości 83 mb oraz zbieracz ZB12 na długości 19,3 mb. Przeniesiono szafę kablową na terenie MOP Stobierna. W okolicy węzła Jasionka wykonano 32 mb kanalizacji deszczowej, 15 mb Kanału Technologicznego oraz ułożono kable oświetlenia drogowego na długości 36 mb. Zamontowano również 3 studnie. Wyregulowano też wysokość wpustów deszczowych na trasie głównej wraz z montażem wpustów deszczowych w liczbie 5.

W branży sanitarnej zakończono wykonywanie sieci gazowej średniego i wysokiego ciśnienia. Zakończono również wykonywanie sieci wodociągowej. Zaawansowanie wykonania kanalizacji sanitarnej szacuje się na około 90 procent, a kanalizacji deszczowej na około 50 procent.

Zakończono usuwanie kolizji w branży elektroenergetycznej. Oświetlenie drogowe i zasilanie znaków zmiennej treści wykonano w około 50 procentach.

Zaawansowanie robót w branży telekomunikacyjnej szacuje się na około 70-80 procent.